Chcem sa stať animátorom
Podľa definície je animátor človek, ktorý oživuje nehybné objekty, postavy alebo prostredia a vytvára ilúziu pohybu.
Keď pozeráme animovaný film, vidíme to, čo animátor vytvoril, vidíme jeho prácu, jeho vplyv, jeho čas a úsilie, ktorý vložil do tvorby toho, čo vidíme.
Animátor teda "vnáša ducha" do stretnutí s deťmi alebo mladými (alebo s inou cieľovou skupinou). Animátor hýbe stretkom, hýbe deťmi, aby v ňom bolo vidieť život. Vplyv animátora sa odráža v skutkoch detí, v skutkoch ďalších animátorov, v živote stretka, v jeho cieľoch, napredovaní, vzťahoch, spolupráci a v mnohých iných aspektoch.
Animátori v eRku majú cieľovú skupinu deti a mladých. Prostredníctvom pravidelných stretnutí deti vychovávajú na zrelé kresťanské osobnosti. eRko pre nich organizuje kurzy a školenia, aby sa naučili, ako byť dobrým animátorom. Kladie dôraz na duchovnú stránku, sväté omše, duchovné cvičenia, duchovné obnovy... aby mohli čerpať aj pre svoju dušu. Pretože kto nečerpá, nemôže dávať.
V eRku žijeme podľa princípov a hodnôt, ktoré sú nasledovné:
Vnútorné hodnoty eRka
Mám živú vieru
Verím, že ma má Boh rád a chce, aby som bol šťastný. Rozprávam sa s ním cez modlitbu, čerpám silu zo sviatostí, čítam Sväté písmo, zapájam sa do života Cirkvi, svedčím o viere svojím životom.
Mám úctu k životu
Spoznávam seba samého a pozitívne rozvíjam svoju jedinečnosť. Mám radosť z toho, že ako muži a ženy sa dopĺňame, a tak môžeme robiť svet krajším. Mám v úcte život a chránim ho. Viem, že život začína počatím a končí prirodzenou smrťou. Viem, že človek je stvorený, aby bol darom pre spoločenstvo osôb v láske.
Chcem slúžiť s radosťou
Dobrovoľne sa rozhodujem pre službu, aj keď je to niekedy ťažké. Obohacuje ma to a umožňuje mi to rásť. Mám radosť a radosť je moja sila.
Rozvíjam otvorené spoločenstvo
Mám individuálny prístup. Objavujem dar jednoduchosti a duchovného detstva. Tvorivo hľadám, čo nás spája - snažím sa o jednotu v rôznorodosti. Prijímam druhého, som tolerantný. Rozvíjam spoluprácu. Konštruktívne riešim konflikty. Podieľam sa na rozvoji spoločnosti, v ktorej žijem. Som solidárny s tými, ktorí majú nedostatok.
Žijem zodpovednosť a dôveru
Som zodpovedný, dá sa na mňa spoľahnúť, vzdelávam sa, chcem odovzdávať skúsenosti, som pravdivý, dôverujem a som dôveryhodný, som férový - nevysmievam sa, nežartujem na úkor druhého, nevyvolávam strach, neistotu.
Vonkajšie princípy eRka
Mám čas
Tento princíp je spojený s postojom MÁM RÁD - koho mám rád, na toho mám čas, ak mám rád, nerátam čas... To by malo platiť aj o mne a o mojich deťoch, o príprave a o stretku. Chcem mať čas práve na to, čo robím.
Rád sa hrám
Hra je činnosť, ktorú človek robí dobrovoľne a rád. Je na mne, aký postoj zaujímam k veciam, ktoré robím. Ak sa rád hrám, ak sa viem vžiť do hier, pomôže mi to aj pri stretkách. Stačí, ak ja sám rád robím to, čo chcem, aby robili deti. Zapnem "srdce na plný plyn...".
Rád čítam, študujem
Stále je čo študovať, čítať si, pripravovať sa na stretká - vždy je čo nové spoznávať a nikdy nebudem vedieť všetko, nikdy nebudem najmúdrejší. Rád si prečítam aj niektorú knihu, čo čítajú moje deti, prípadne si pozriem film, čo ich baví, zaujímam sa o to, čo zaujíma ich. Zapnem "rozum na plný plyn...".
Delím sa so skúsenosťami
Všetko, čo si naštudujem, prežijem, naučím sa, si môžem zapisovať a robím si vlastne "vonkajšiu pamäť", ktorá môže poslúžiť mne samému, keď nebudem mať inšpiráciu a zároveň sa takto môžem lepšie deliť s ostatnými, odovzdávať skúsenosti ďalej, tým, ktorí prichádzajú po mne a tým pomáhať rozvoju práce s deťmi.
Chodím na stretká
Nikto nie je múdry sám, a nikto nie je stvorený na to, aby bol sám. Pre prácu s deťmi na stretkách to platí na 100%. Moja aktívna účasť na rozličných stretnutiach s ostatnými, ktorí tiež robia s deťmi, prinesie, ale aj dodá energiu, silu, nadšenie ako aj podporu a pomoc.